Πέμπτη 31 Δεκεμβρίου 2020

Τρίτη 22 Δεκεμβρίου 2020

Στις καλένδες η στήριξη των μικρών επιχειρήσεων και της εστίασης…

 

Ακριώτου Θεοδώρα

Περιφερειακή Σύμβουλος Στερεάς Ελλάδας 

Στερεά Υπεροχής

Στις καλένδες η στήριξη των μικρών επιχειρήσεων και της εστίασης…

Στα όρια της καταστροφής βρίσκονται οι επιχειρηματίες στις μικρές & πολύ μικρές επιχειρήσεις και στην εστίαση. Εικόνα καταστροφής, μια καταστροφή στην οποία η Κυβέρνηση απάντησε με …Click AwayΜέτρο που οι επιχειρηματίες εκλαμβάνουν ως εμπαιγμό καθώς δρα μεροληπτικά υπέρ των μεγάλων πολυεθνικών εταιρειών που ήταν ανέκαθεν δικτυωμένες, ενώ ταυτόχρονα διευθετεί και το χάος που δημιουργήθηκε με τις ταχυμεταφορές και που στην πλειοψηφία εξυπηρετούσαν πάλι αυτού του μεγέθους τις επιχειρήσεις. Για τον μικρό όμως επιχειρηματία κάθε μέρα που περνά ο κλοιός στενεύει, η ΓΣΕΒΕΕ κάνει λόγο για «αποψίλωση» των μικρών επιχειρήσεων, και πρόβλεψη 1στις 3 να οδηγηθεί σε οριστικό λουκέτο. Στην  έλλειψη ρευστότητας και τις μηνιαίες τους υποχρεώσεις που συνεχίζουν να τρέχουν (ενοίκια, οφειλές προς το Δημόσιο, Ασφαλιστικά Ταμεία κλπ) η αναμενόμενη αδυναμία τους να πληρώσουν  τους προμηθευτές που με τη σειρά τους πρέπει να πληρώσουν το μεταποιητικό κλάδο και αυτοί τις βιομηχανίες κ.ο.κ πολλές φορές για προϊόντα εποχιακά, δηλαδή με ημερομηνία λήξης, δημιουργεί ένα τεράστιο ντόμινο.

Από την Κυβέρνηση δεν διαφαίνεται καμία πρόθεση να σχεδιάσει έγκαιρα και ουσιαστικά για την προστασία του κλάδου, τουναντίον, επιτρέπει στη ΔΕΗ να κόβει το ρεύμα σε κλειστές επιχειρήσεις εστίασης και στην Εφορία να χρεώνει πρόστιμα για εκπρόθεσμη υποβολή φορολογικών στοιχείων. Με το σκεπτικό αυτό και δεδομένου ότι το πρόγραμμα στήριξης της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας που μετά κόπο και βασάνων έφτασε τα 25 εκατομμύρια (από τα πιο χαμηλά στην Ελλάδα) για να καλύψει μόνο ένα πολύ μικρό κομμάτι επιχειρήσεων, δηλαδή μόνο 1.118 σύμφωνα με τα  επίσημα στοιχεία, επαναφέραμε στην προηγούμενη Τακτική Συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου το αίτημα στήριξης αυτών των επιχειρήσεων. Αίτημα για ουσιαστική και καθολική στήριξη που δεν θα αποκλείει αυτή τη φορά την πλειοψηφία των επιχειρήσεων λόγο  προδιαγραφών που δεν μπορούσαν να εξασφαλιστούν  και χωρίς τον  απαράδεκτο   αποκλεισμό εκείνων που έκαναν έναρξη εργασιών από 1/1/2020.

Στο αίτημα μας, κατανόηση βρήκαμε, λύση δεν βρήκαμε! Η Περιφέρειες όπως είπε ο Περιφερειάρχης «στέγνωσαν και ήδη ξύνουν τον πάτο του βαρελιού» οπότε τα παράπονα μας και τα αιτήματα μας στην Κυβέρνηση… Ποια Κυβέρνηση; Σκέπτομαι πόσο «άτυχη» μπορεί να είναι μια Αυτοδιοικητική Αρχή που για να λειτουργήσει,  πρέπει να συνεργαστεί με την πιο ανάλγητη Κυβέρνηση όλων των εποχών… και πόσο «άτυχοι» είμαστε εμείς οι πολίτες που η οι αρχές του τόπου μας κομματικά ομογάλακτοι με τη ΝΔ δεν κατορθώνουν να ορθώσουν το ανάστημα τους. Από χέρι χαμένοι…


Σάββατο 19 Δεκεμβρίου 2020

“Στάσιμη” η περιφερειακή αρχή και στα ζητήματα της Κοινωνικής Ένταξης!

 “Στάσιμη” η περιφερειακή αρχή και στα ζητήματα της Κοινωνικής Ένταξης!

Συζητήθηκε στην τελευταία  τακτική συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβούλιου, η έγκριση του Περιφερειακού Στρατηγικού Σχεδίου της Κοινωνικής Ένταξης (Π.Ε.Σ.Κ.Ε.).

Διαπιστώθηκε ότι τα εργαλεία που δίνει ο Νόμος 4445/16, πάνω στον οποίο έγινε ο σχεδιασμός για την καταπολέμηση της φτώχειας, την πρόσβαση σε υπηρεσίες των αδυνάμων και την ενίσχυση της αγοράς εργασίας,  χωρίς αποκλεισμούς και διακρίσεις, η Περιφερειακή Αρχή δεν έχει τη βούληση ή δεν μπορεί να τα διαχειριστεί.  

Η φετινή έκθεση ήταν πιστό αντίγραφο της προηγούμενης χρονιάς.

Επισημάνθηκε ο υποτυπώδης σχεδιασμός για τους αστέγους, τους ηλικιωμένους, την ανεργία κυρίως σε νέους και γυναίκες, τα ΑΜΕΑ και τις οικογένειες που τα φροντίζουν, την προσχολική ηλικία, τα λουκέτα της αγοράς, τους αγρότες και τέλος την υγεία.

Τονίστηκε η συνέχιση των ενδοπεριφερειακών ανισοτήτων, με θύματα τους ηλικιωμένους και μαθητές με αδυναμία πρόσβασης σε δομές υγείας και παιδείας.

Στηλιτεύτηκε η μη υλοποίηση δέσμευσης του Περιφερειάρχη ενώπιου του Περιφερειακού Συμβουλίου, για διπλασιασμό του ποσού στο πρόγραμμα σίτισης μαθητών «ΔΙΑΤΡΟΦΗ», ώστε να μπορούν να σιτίζονται και οι μαθητές των ορεινών και απομακρυσμένων περιοχών και όχι μόνο των Αστικών Κέντρων.

Αναγνωρίστηκε εκ μέρους του αρμόδιου Αντιπεριφερειάρχη ότι δεν λειτουργεί και δεν συνεδριάζει, για θέματα κοινωνικής πολιτικής, το θεσμικό όργανο της Περιφέρειας, η Επιτροπή Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Εργασίας.


Σχολιάσαμε και ζητήσαμε απαντήσεις για θέματα επικαιρότητας, όπως η λειτουργία του Νοσοκομείου Λαμίας (Πέτρινο - Χρηματοδότηση), η παρέμβαση εισαγγελέα στο γηροκομείο Λαμίας και η τύχη της διανομής επισιτιστικής βοήθειας στην Π.Ε. Φθιώτιδας για το 2020 μέσω Τ.Ε.Β.Α.

Υπενθυμίσαμε τις προτάσεις μας, καταθέτοντας και νέες, επικαιροποιημένες, οι οποίες δεν εισακούστηκαν και ούτε καν συζητήθηκαν.


Για όλα τα παραπάνω η παράταξή μας καταψήφισε την έκθεση πεπραγμένων, είναι πάντα όμως έτοιμη, όταν η Περιφερειακή Αρχή αφυπνιστεί και προχωρήσει στις απαιτούμενες δράσεις, να σταθεί αρωγός σε κάθε παρέμβαση  που θα ανακουφίζει την κοινωνία.




 

Παρασκευή 18 Δεκεμβρίου 2020

Τοποθέτηση του ειδικού αγορητή της παράταξης Μωυσή Μπερμπερή στη συζήτηση για τον προϋπολογισμό του 2021 της περιφέρειάς μας.


Η σημερινή διαδικασία ψήφισης τους προϋπολογισμού σημειολογικά αλλά και ουσιαστικά είναι η κορυφαία στιγμή των περιφερειακών οργάνων και σηματοδοτεί την ουσία του πολιτικού εγχειρήματος.
Τώρα βέβαια αυτό καθ΄ αυτό το κείμενο και με τον τρόπο που μορφοποιήθηκε και εισάγεται είναι ουσιαστικά ένα τεχνοκρατικό υπηρεσιακό κείμενο ασαφές και δυσανάγνωστο ακόμα και για τους ειδικούς, εκτός ίσως των περιφερειακών και τον υπηρεσιών.
Ο προϋπολογισμός στην τυπική του διάσταση πρέπει να είναι ισοσκελισμένος, ορθολογικός με μεσοπρόθεσμες στοχεύσεις και προσαρμοσμένος στο πλαίσιο της δημοσιονομικής σταθερότητας.
Στην πολιτική και ουσιαστική του διάθεση πρέπει να είναι ρεαλιστικός, ευέλικτος, προσαρμοσμένος στις πραγματικές ανάγκες των πολιτών, αναπτυξιακά δίκαιος, κοινωνικά ευαίσθητος και να δίνει δυνατότητες άμβλυνσης των ενδοπεριφερειακών ανισοτήτων με στρατηγική στόχευση.
Στην παρούσα συγκυρία καλείται να εξυπηρετήσει και την έκτακτη ανάγκη τόσο σε υγειονομικό επίπεδο όσο και σε επίπεδο οικονομικών συνεπειών για την αντιμετώπιση της φτώχειας και την επανεκκίνηση της οικονομίας. Να δώσει την δυνατότητα στήριξης σε ένα τυχόν τρίτο κύμα πανδημίας όπως και να υποστηρίξει τη διαδικασία των εμβολιασμών. Επίσης θα κληθεί η περιφέρεια μέσα στο 2021 να μετέχει σε ένα new deal για την επανεκκίνηση της οικονομίας με έργα υποδομών όπως και με την ενίσχυση των πληττόμενων κλάδων της παραγωγής.
Μια περιληπτική αναφορά των όσων αποτυπώνονται στους πίνακες και χωρίς αξιολογική ιεράρχηση.

ΚΩΠΑΙΔΑ:
Με την συγκεκριμένη πολιτική εγκυμονεί ο κίνδυνος δημιουργίας μιας νέας υπερχρεωμένης υπηρεσίας στα πρότυπα του προηγούμενου οργανισμού και με βάση τα στοιχεία που απεικονίζονται
ΚΤΕΟ:
Η περιφέρεια έχει δαπανήσει χρήματα για τα ΚΤΕΟ και στην συνέχεια αποχωρεί από την διαδικασία προς όφελος των ιδιωτών όπως φάνηκε και με την πρόσφατη απόφαση για το κλείσιμο του ΚΤΕΟ Φωκίδας.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ- ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ:
Λείπουν ή δεν αποτυπώνονται τα μεγάλα έργα στον τομέα της εκπαίδευσης όπως και πολιτισμικές παρεμβάσεις. Τα πανεπιστήμια που εδρεύουν στην στερεά, χρειάζονται υποβοήθηση σε υποδομές και στις εσωτερικές διαδικασίες αναβάθμισης τους, χωρίς βέβαια να απεμπολούμε τον στόχο για το πανεπιστήμιο Στερεάς.
Λείπουν επίσης οι παρεμβάσεις έργων προστασίας και προβολής της πολιτιστικής μας κληρονομιάς και απαιτείται στήριξη των ανθρώπων του πληθυσμού που πλήττονται από την πανδημία.
ΠΡΑΣΙΝΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ- ΨΗΦΙΑΚΟ ΚΡΑΤΟΣ:
Δεν καταφέραμε να εντοπίσουμε δράσεις που αναφέρονται στην πράσινη μετάβαση και την προστασία από την κλιματική αλλαγή. Εδώ οφείλω να αναφέρω το πώς εξελίχθηκε το τελευταίο διάστημα ως παρωδία η διαδικασία του ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΩ 2020.
Λείπουν παντελώς οι προβλέψεις της ψηφιακής αναβάθμισης στην περιφέρεια
ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ:
Είναι το σημαντικότερο πεδίο άσκησης πολιτικής μέσω του εθνικού σκέλους και των ευρωπαϊκών κονδυλίων. Δεν υπάρχει σαφώς καταγραμμένη εικόνα ώστε κάποιος να μπορεί να υπεισέλθει στην λογική των επενδύσεων όπως και στην πορεία των εκτελούμενων έργων. Φαίνεται ένα μεγάλο ταμιακό υπόλοιπο 40 εκατ. Από το 2019 χωρίς να ξέρουμε αν αυτό προκύπτει από λιμνάζοντες πόρους, ανεξόφλητες οφειλές ή κάτι άλλο. Έργα πάντα γίνονταν, γίνονται και θα γίνονται. Σημασία έχει η προστιθέμενη αξία αυτών, η ορθολογική και διαφανής διαχείριση των πόρων καθώς και η ποιότητα του παραγόμενου προϊόντος.
Εδώ ας μου επιτραπεί να κάνω μια μικρή αναφορά στον νομό μου και να επισημάνω την ανάγκη βελτίωσης του δρόμου από τον Τυμφρηστό έως την ανατολική είσοδο της σήραγγας.
ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΕΙΣ ΔΙΑΦΟΡΩΝ ΕΡΓΩΝ- ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ:
Η απόλυτη δημιουργική ασάφεια, ευέλικτο βέβαια για εσάς δυσανάγνωστο όμως για τον δημόσιο έλεγχο χωρίς δηλαδή να εφαρμόζεται η αρχή ειδίκευσης του προϋπολογισμού.
ΜΙΣΘΩΜΑΤΑ ΚΤΗΡΙΩΝ:
Αφορά κυρίως δαπάνη στέγασης των υπηρεσιών της ΠΕ Φθιώτιδας και αναδεικνύει την ανάγκη ανέγερσης ενός σύγχρονου διοικητηρίου όπου και τους πολίτες θα διευκολύνει και την οικονομία της περιφέρειας θα ωφελήσει.
ΑΜΟΙΒΕΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ:
Αφορά κύρια αμοιβές δικηγόρων και είναι της τάξης των 100.000 ευρώ. Έχει τονισθεί κατά εξακολούθηση η ανάγκη πρόσληψης μόνιμων δικηγόρων.
ΓΕΩΡΓΙΑ- ΔΑΚΟΚΤΟΝΙΑ:
Είναι ο ισχυρός πυλώνας της παραγωγικής μας βάσης και απαιτούνται στοχευμένες και έγκαιρες παρεμβάσεις για ουσιαστική στήριξη των αγροτών.
ΤΟΜΕΑΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ:
Ζούμε εν μέσω πανδημίας με όλα τα συνεπακόλουθα της. Η παρέμβαση της περιφέρειας στον τομέα στήριξης της δημόσιας υγείας της προνοίας, της κοινωνικής προστασίας των ευάλωτων και των ΑΜΕΑ απέχει από της πραγματικές ανάγκες της κοινωνίας μας. Χωρίς βέβαια να παραβλέπω και την έντονη ενεργειακή φτώχεια ειδικά στις ορεινές περιοχές.
Ίσως αυτό θα μπορούσε να αποτελέσει το μοναδικό κριτήριο καταψήφισης του προϋπολογισμού, είναι βέβαια και όλα όσα προαναφέρθηκαν για αυτό και καταψηφίζουμε τον παρόντα προϋπολογισμό.

Η «Στερεά Υπεροχής» για τον προϋπολογισμό της περιφέρειάς μας.

 

Η παράταξή μας  καταψήφισε τον προϋπολογισμό, στη χθεσινή ειδική συνεδρίαση του περιφερειακού συμβουλίου,  γιατί κατά την άποψή μας κινείται σε μια διαχειριστική λογική,  χωρίς πολιτικό σκεπτικό, χωρίς αναπτυξιακό χαρακτήρα, χωρίς να αντιμετωπίζει τις ενδοπεριφερειακές ανισότητες, χωρίς να αντιμετωπίζει την απομόνωση των ορεινών περιοχών, χωρίς κοινωνικό πρόσημο, χωρίς κοινωνική διαβούλευση και τελικά χωρίς να παρουσιάζει κάποιο ιδιαίτερο ενδιαφέρον.

 Ένας προϋπολογισμός  χωρίς όραμα, χωρίς στόχους αλλά και χωρίς να δημιουργεί προϋποθέσεις για ανάπτυξη.

Ένας προϋπολογισμός που δεν προτεραιοποιεί την ασφάλεια των πολιτών, εφόσον δεν περιλαμβάνει την υλοποίηση μεγάλων και σοβαρών αντιπλημμυρικών έργων, αδιαφορώντας για τα πλημμυρικά φαινόμενα και την απώλεια ανθρώπινων ζωών στην Εύβοια αλλά και τις τεράστιες καταστροφές στη Φθιώτιδα.  

Από τον προϋπολογισμό που εισηγήθηκε η περιφερειακή αρχή,  απουσιάζουν τα μεγάλα έργα υποδομής στους τομείς  της γεωργίας, της εκπαίδευσης, στον τομέα των αναπλάσεων, στους τομείς τουρισμού-πολιτισμού, στους τομείς ύδρευσης και άρδευσης και περιλαμβάνει μόνο μικρά αντιπλημμυρικά έργα - διευθετήσεις ρεμάτων και βελτιώσεις επαρχιακών οδών.

Και το παράδοξο, πανηγυρίζουν οι της περιφερειακής αρχής,  για τα έργα αποκατάστασης, όταν θα μπορούσαν να είχαν προνοήσει  για συγκεκριμένες παρεμβάσεις, αποτρέποντας τον κίνδυνο ή έστω περιορίζοντας τις ζημιές.  Κι όμως επιχαίρονται για τις αποκαταστάσεις!

Έχουμε ένα  διαχειριστικό προϋπολογισμό, σε ένα πολύ ασφυκτικό πλαίσιο ελέγχου, που αποτελείται από γενικούς κωδικούς αριθμούς, χωρίς ανάλυση, τόσο στο τμήμα των εσόδων όσο και στο τμήμα των εξόδων, περιλαμβάνοντας μόνο αθροίσματα ποσών, χωρίς να επιτρέπει την άντληση αξιόπιστων δημοσιονομικών στοιχείων.  

Κινείται σε ένα γενικό πλαίσιο, μέσα στην ασάφεια, χωρίς εξειδίκευση και χωρίς δυνατότητα ουσιαστικού και άμεσου ελέγχου στη διάθεση των πιστώσεων.

Η περιφερειακή αρχή  ούτε και σε αυτή την κορυφαία διαδικασία ψήφισης του προϋπολογισμού, στάθηκε ικανή να συνθέσει, να ενώσει, να βρει κοινό τόπο με τις άλλες παρατάξεις  και τελικά επιβεβαίωσε την αδυναμία και την ανεπάρκειά της  για συνέργειες και συγκλίσεις.

Ότι  συνέβη με τη ψήφιση του Τεχνικού  Προγράμματος,  το ίδιο ακριβώς επαναλήφθηκε και με τη ψήφιση του Προϋπολογισμού.

Η περιφερειακή αρχή στηριζόμενη στα νομοθετήματα της κυβέρνησής της, πορεύεται χωρίς πυξίδα, χωρίς σχέδιο, χωρίς αναπτυξιακή στρατηγική, χωρίς συμμαχίες,  υιοθετώντας την κυβερνητική λογική του «βλέποντας και  κάνοντας» και έχοντας ως βασικό όπλο την επικοινωνιακή πολιτική και διαχείριση.

Η «Στερεά Υπεροχής»  θα συνεχίσει να ασκεί το θεσμικό της ρόλο, προσπαθώντας  τόσο να ελέγχει την άσκηση εξουσίας όσο και να προτείνει ενέργειες και παρεμβάσεις, που στοχεύουν  στη βελτίωση  της ποιότητας ζωής των συμπολιτών μας.




Πέμπτη 17 Δεκεμβρίου 2020

ΘΕΣΕΙΣ ΤΗΣ ΠΑΡΑΤΑΞΗΣ ΤΗΣ «ΣΤΕΡΕΑΣ ΥΠΕΡΟΧΗΣ» ΕΠΙ ΤΗΣ ΕΓΚΡΙΣΗΣ ΤΟΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΥ (Π.Ε.Σ.Κ.Ε.)



Τοποθέτηση  Περιφερειακού Συμβούλου, Λάμπου Σπύρου, ως ειδικού αγορητή της παράταξης. 

Συζητήσαμε σήμερα 17/12/2020 την έγκριση του Περιφερειακού Στρατηγικού Σχεδίου της Κοινωνικής Ένταξης.

Πρόκειται ουσιαστικά για έγκριση της σωστής ή μη διαχείρισης κεντρικών πόρων, κατά πρώτο λόγο και κατά δεύτερο, αν με ιδίους πόρους έγιναν από την Περιφερειακή Αρχή δράσεις για ενίσχυση της κοινωνίας μας.

Ένα στρατηγικό Σχέδιο που στηρίχθηκε και στηρίζεται στον Ν 4445/16 το οποίο ψήφισε η προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ και έδωσε στις Περιφέρειες τα εργαλεία για την καταπολέμηση της φτώχειας, την πρόσβαση σε υπηρεσίες όλων των αδυνάμων συμπολιτών μας και την ενίσχυση της αγοράς Εργασίας χωρίς αποκλεισμούς και διακρίσεις.

Έγινε λοιπόν σωστή διαχείριση από την Περιφερειακή Αρχή; Κατά τη γνώμη μας: ΟΧΙ

Βλέποντας και διαβάζοντας κανείς την έκθεση και συγκρίνοντάς την με την αντίστοιχη περυσινή θα διαπιστώσει ότι δε διαφέρει σε τίποτα!

Σε ένα έτος που η πανδημία και η απαξίωση για κοινωνική πολιτική της κυβέρνησης έφερε περισσότερη φτώχεια, κοινωνικούς αποκλεισμούς, λουκέτα, διόγκωση της ανεργίας, συρρίκνωση του αγροτικού εισοδήματος και ανασφάλεια, θα έπρεπε η Περιφέρεια να γίνει ασπίδα, ώστε να θωρακίσει από την δοκιμασία αυτή όλους τους συμπολίτες μας, με στοχευμένες δράσεις. Πράγμα που δεν έκανε.

Κύριοι της Περιφερειακής Αρχής:

1. Υπάρχουν πλέον άστεγοι!! Τι κάνατε για αυτούς; Έχουν καταγραφεί; Θα καταγραφούν;

2. Ποιες δράσεις έγιναν για τα Κ.Δ.Α.Π., Βρεφονηπιακούς σταθμούς, Κέντρα ΑΜΕΑ;

3. Υπήρξε πρόβλεψη για κέντρα φιλοξενίας ασυνόδευτων ανηλίκων και ηλικιωμένων;

4. Δώσατε υποστήριξη σε οικογένειες που φροντίζουν ΑΜΕΑ και αιμορραγούν οικονομικά;

5. Έχουν πρόσβαση οι ηλικιωμένοι και οι μαθητές που ζουν σε δύσβατες και απομακρυσμένες περιοχές στις δομές υγείας και παιδείας;

6. Ασχοληθήκατε με την κατάρτιση και την προσπάθεια εύρεσης εργασίας σε μακροχρόνια ανέργους ειδικά σε νέους και γυναίκες;

7. Συμβουλευτικά και επιμορφωτικά τι κάνατε για τις μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις;

8. Υπάρχει πρόβλεψη για καινούρια επιδότησή τους χωρίς τους όρους και τα κριτήρια που απέκλειαν το 90% αυτών; Μην ξεχνάτε ότι το 70% των αυτοαπασχολούμενων είναι μονοπρόσωπες ατομικές επιχειρήσεις. Και με ένα μαγαζάκι ζει μια ολόκληρη οικογένεια.

9. Η Δομή «ΓΕΦΥΡΑ» μπορεί να επιτελέσει τον σκοπό για τον οποίο υπάρχει; Χρειάζεται στελέχωση; Μπορεί με μόλις 2.000.000 χρηματοδότηση να γίνει πολυεργαλείο για τις ανάγκες της κοινωνικής οικονομίας;

10. Τέλος, τι θα γίνει με τις ενδοπεριφερειακές ανισότητες; Θα τις  συντηρείτε ακόμη;

Είχαμε προτείνει και έγινε δεκτό τόσο από το Περιφερειακό Συμβούλιο όσο και από τον ίδιο τον κύριο Περιφερειάρχη την αύξηση κατά 400.000 του ποσού που δίνεται για το πρόγραμμα «ΔΙΑΤΡΟΦΗ» και αφορά τη σίτιση των μαθητών. Μια αύξηση που θα αφορούσε μαθητές δύσβατων και απομακρυσμένων περιοχών. Το κάνατε;

Δυστυχώς, ΟΧΙ! Ούτε το σχολικό έτος 2018-2019 ούτε το 2019-2020. Μαθητές δεν είναι μόνο όσοι πηγαίνουν στα σχολεία της Λαμίας, της Χαλκίδας και των άλλων μεγάλων πόλεων κύριε Περιφερειάρχα. Έμειναν αδιάθετες μερίδες λόγω covid-19; Αν ναι, τι απέγιναν; Πρόκειται τουλάχιστον στο καινούριο σχολικό έτος 2020-2021 να αυξήσετε το ποσό και τις μερίδες όπως έχετε δεσμευτεί;  

11. Είναι αλήθεια ότι κατά τη διάρκεια της πανδημίας στην Π.Ε. Φθιώτιδας δεν διανεμήθηκε η επισιτιστική βοήθεια όπως προέβλεπε το πρόγραμμα Ταμείου Ευρωπαϊκής Βοήθειας προς Απόρους (Τ.Ε.Β.Ε.Α.);

Η Επιτροπή Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Εργασίας  που θα έπρεπε σύμφωνα με το καταστατικό της, να είναι το θεσμικό όργανο που θα αποφάσιζε και θα εισηγείτο στο Περιφερειακό Συμβούλιο την εφαρμογή πολιτικών που άπτονται των ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων όπως αναφέρεται στο αρθ 4 παρ 5 δεν λειτουργεί, δε συνεδριάζει. Συνεδριάζει έκτακτα όταν πρόκειται για άδειες λαϊκών αγορών και για τις λευκές νύχτες!! Δεσμευτήκατε να συνεδριάσει. Δεν έγινε.

Η παράταξή μας σας έχει καταθέσει γραπτώς από πέρυσι τις προτάσεις μας, τις οποίες δε τις λάβατε υπόψιν, ούτε μας ζητήθηκε καν να τις συζητήσουμε. Όταν αποφασίσετε να συνεδριάσετε εμείς εδώ είμαστε να τις επεξεργαστούμε μαζί και να προτείνουμε και πιο επικαιροποιημένες.

Δεν μπορεί η Περιφερειακή Αρχή με επικοινωνιακά τεχνάσματα να ισχυρίζεται ότι διαχειρίζεται την κρίση στον τομέα Υγείας με επιτυχία.

Χθες μόλις υπογράφηκε η σύμβαση με την 5η ΥΠΕΕ μετά από παρέλευση 8 μηνών από την ψήφιση του Περιφερειακού Συμβουλίου για την ενίσχυση των Νοσοκομείων της Περιφέρειάς μας. Αυτή είναι η ευελιξία σας στην διαχείριση της κρίσης;

Δείξατε την απαιτούμενη προσοχή στα γηροκομεία της Περιφέρειάς μας; Ξέρατε από την άνοιξη ότι είναι χώροι με τον μεγαλύτερο κίνδυνο για τη μετάδοση του ιού. Κάνατε ελέγχους νομιμότητας από τότε σε όλα τα ιδρύματα στην Περιφέρειά μας; Τηρήσατε τα απαιτούμενα υγειονομικά πρωτόκολλα; Μήπως πορευτήκατε βλέποντας και κάνοντας; Δώσατε σε όσα δεν πληρούσαν τις νόμιμες προϋποθέσεις δίμηνη προθεσμία να επανέλθουν στις νόμιμες προϋποθέσεις, με το πρόσχημα ότι οι ηλικιωμένοι που βρίσκονται μέσα δεν έχουν οικείους να τους φροντίσουν, ενώ ο θανατηφόρος ιός βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη;

Είναι καθήκον της Περιφέρειας να βρει στέγη, τροφή και περίθαλψη για τους συνανθρώπους μας και είναι θέμα τύχης που δεν θρηνήσαμε ακόμα θύματα!!

Χθες έπρεπε να έχουν όλα τα γηροκομεία της Στερεάς Ελλάδας τον προβλεπόμενο αριθμό ηλικιωμένων! 8 μήνες αδράνεια!

Στον σημερινό προϋπολογισμό που ψηφίστηκε μόνο από την  παράταξη της Περιφερειακής Αρχής, δεν υπάρχει δυστυχώς αύξηση κονδυλίων για κοινωνική πολιτική. Διακρίναμε 150.000 για εξόφληση λογαριασμών ΔΕΗ και 50.000 για επιδόματα σε έγκυες. Αυτά μόνο.

Πέρυσι δώσαμε τη θετική μας ψήφο έχοντας στην κορυφή των προτεραιοτήτων μας τον άνθρωπο και την κοινωνία γνωρίζοντας ότι έστω και αυτές οι λίγες δράσεις που υλοποιήθηκαν ήρθαν να τους ανακουφίσουν.

Είχαμε όμως την ελπίδα ότι οι επισημάνσεις μας και οι προτάσεις μας θα είχαν συμπεριληφθεί στην έκθεση που συζητάμε σήμερα. Κάτι που δεν το πράξατε.

Για τους παραπάνω λόγους η παράταξή μας θα καταψηφίσει την έγκριση, θα είναι πάντα όμως έτοιμη όταν η Περιφερειακή Αρχή αφυπνιστεί, να βοηθήσει όταν της ζητηθεί.

ΛΙΓΟΤΕΡΗ ΑΣΦΑΛΤΟΣ – ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ    

 

 

 

 

«Αρχαιολογικό Πάρκο Θερμοπυλών».

 

Ο Περιφερειακός Σύμβουλος Γεώργιος Σκούρας, πρότεινε τη δημιουργία Αρχαιολογικού Πάρκου Θερμοπύλων σε επερώτησή του, στο σημερινό Περιφερειακό Συμβούλιο.

Τη δημιουργία ενός «Αρχαιολογικού Πάρκου», που στην πραγματικότητα θα είναι ένα «υπαίθριο μουσείο», θα περιλαμβάνει τα αρχαιολογικά κατάλοιπα, ένα κέντρο υποδοχής και εξυπηρέτησης των επισκεπτών καθώς και την οργάνωση ενός δικτύου διαδρομών, όπου μαζί με τις ιαματικές πηγές θα αποτελεί διαχρονικά το αποτελεσματικότερο μέσο προβολής τόσο των ίδιων των μνημείων όσο και του φυσικού τους τοπίου. 

Αυτό θα μπορούσε να ονομαστεί  «Αρχαιολογικό Πάρκο Θερμοπυλών». 

Ίσως είναι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος προστασίας των αρχαιολογικών καταλοίπων, έως ότου καταστεί δυνατή η αρχαιολογική ανασκαφή. 

Ακόμη εκτός των παραπάνω, μπορεί να υπάρξει και ειδικός διαμορφωμένος χώρος παρακολούθησης των ανασκαφικών εργασιών από τους επισκέπτες. 

Ο σχεδιασμός και η υλοποίηση του έργου (έπρεπε να έχει ξεκινήσει δεκαετίες πριν) θα πρέπει να είναι αποτέλεσμα της συνεργασίας όλων των εμπλεκόμενων φορέων (Υπ. Πολιτισμού, Περιφέρειας, Δήμου Λαμιέων και Εφορείας Αρχαιοτήτων Φθιώτιδας-Ευρυτανίας). Επιπλέον το Αρχαιολογικό Πάρκο θα συνδεθεί με την σύγχρονη ζωή των κατοίκων της περιοχής, προς όφελος της τοπικής κοινωνίας και της τουριστικής ανάπτυξης.


Επιστροφή στην Κορυφή