Επίκαιρη Επερώτηση
του Περιφερειακού Συμβούλου Ευρυτανίας,
Μωυσή
Μπερμπερή.
ΠΡΟΣ: Περιφερειάρχη
Στερεάς Ελλάδας
ΘΕΜΑ: Προοπτικές πανεπιστημιακών τμημάτων Στερεάς.
Ψηφίστηκε
από τη βουλή των Ελλήνων στις 11/02/2021, ο νόμος με τίτλο: «Εισαγωγή στην
τριτοβάθμια εκπαίδευση, προστασία της ακαδημαϊκής ελευθερίας και άλλες
διατάξεις». Εκτός των άλλων, εισάγει και την καθιέρωση βάσης εισαγωγής στα ΑΕΙ,
ως ένα ποσοστό του μέσου όρου της βαθμολογίας του αντίστοιχου επιστημονικού
πεδίου. Το ποσοστό θα καθορίζεται από το αντίστοιχο τμήμα και σύμφωνα δε με τα
δηλωθέντα θα κυμαίνεται από 0,8 έως 1,2.
Δεν
θα επεκταθούμε το τι σημαίνει βάση εισαγωγής σε μια διαγωνιστική διαδικασία
ούτε το ότι η νοσηλευτική Διδυμοτείχου εξετάζεται στα ίδια θέματα με την
ιατρική Αθηνών, ούτε βέβαια το ότι ένας μαθητής από το λύκειο Ραυτοπούλου
καλείται να διαγωνιστεί με μαθητές των πρότυπων αθηναϊκών σχολείων. Αυτά έχουν
ήδη πολυσυζητηθεί και αποτελούν και ιδεολογικές αρχές των πολιτικών
σχηματισμών. Θέλαμε να μείνουμε, στο ότι με βάση τα νέα δεδομένα και σε σχέση
με τις περσινές βαθμολογίες, ο μέσος όρος της απόδοσης των παιδιών, είναι
περίπου το 10. Κατά συνέπεια η ελάχιστη βάση εισαγωγής δύναται να είναι το
ελάχιστο 8.
Συνέπεια
των παραπάνω είναι, το ότι 25 χιλιάδες μαθητές θα οδηγηθούν εκτός δημόσιας
εκπαιδευτικής διαδικασίας και ένα μεγάλο μέρος των σχολών, μία στις τρεις λένε
κάποιοι, θα οδηγηθούν άμεσα ή σταδιακά σε κλείσιμο. Επ΄ ωφελεία των ιδιωτικών
κολλεγίων, όπου εκεί δεν χρειάζεται βαθμολογία παρά μόνο χρήματα.
Με
αυτά λοιπόν τα δεδομένα το τμήμα δασολογίας Καρπενησίου, του χρόνου και στο
πρώτο εξάμηνο δεν θα έχει κανέναν φοιτητή. Περίπου το ίδιο θα ισχύσει και για
το τμήμα περιφερειακής ανάπτυξης στην Άμφισσα καθώς και το τμήμα γεωργικών επιχειρήσεων
στην Θήβα. Δραματική μείωση σπουδαστών θα έχουν επίσης 2 τμήματα στη Λαμία και
3 τμήματα στα Ψαχνά Ευβοίας, με συνέπεια σταδιακά να οδηγηθούν σε κλείσιμο.
Είναι
γνωστή η σημασία της ύπαρξης πανεπιστημιακών τμημάτων στη Στερεά και μέχρι την
ίδρυση του δικού της πανεπιστημίου, αναφορικά με τη δυνατότητα πρόσβασης στην
εκπαίδευση, κυρίως των κοινωνικά αδύναμων αλλά και σε σχέση με τις τοπικές
κοινωνίες, πολιτισμικά και οικονομικά.
Ερωτάται
ο κ. Περιφερειάρχης:
Τι
πρωτοβουλίες πρόκειται να λάβει, ώστε να διασωθούν τα εν λόγω τμήματα, που
εδρεύουν στη Στερεά;
Με
εκτίμηση
Μ.
Μπερμπερής